گذاربه دموکراسي در ايران

آرزوي گذار به دموکراسي در ايران، در حقيقت، انگيزهً اصلي نوشتن اين سطور مي باشد.

Thursday, July 16, 2009

چند پيشنهاد در مورد نمازجمعهً اين هفته:

اين روزها دغدغهً بسياري از حاميان "موج سبز" چند و چون و نتايج احتمالي شرکت در نمازجمعهً اين هفتهً تهران است. براي اولين بار ما ايرانيان، بطور قريب به اتفاقي، به اين درک و آگاهي رسيده ايم سرنوشت آدمي بدست خود اوست و اين ما مردم هستيم که سرنوشت خودمون را رقم مي زنيم، بنابراين اگر بدرستي موج سبز از حمايت اکثريت مردم ايران برخورداراست، حضور فعال و پرشور اين اکثريت، بويژه در تهران و شهرهاي بزرگ است که تاريخ را رقم مي زند و رهبر و دولت کودتا را به عقب خواهد راند. از ويژگي هاي بارز موج سبز و بانيان آن آقايان موسوي و کروبي، اتکا به خلاقيت ها و استعدادات همهً حاميان آنست. آنجا که اقاي موسوي گفت "هر ايراني يک ستادست" از اين فکر درست نشأت مي گرفت. به برکت انقلاب ارتباطات، شاهديم که چطورمثلاً اين روزها در سايت "بالاترين" ايده ها و خلاقيت ها شکوفا، ساخته و پرداخته و نهايتاً کاربردي و عملياتي مي شوند. دنياي سايبر بما اين امکان را داده است که موج سبز را جهاني ساخته و در داخل و خارج آنرا حمايت کنيم، بپروريم و بارور سازيم. موارد زير پيشنهاداتيست که در رابطه با شرکت در نماز جمعهً اين هفته به ذهنم مي رسيد که بترتيب اولويت برشمرده ام. (از آنجا که خود را جزئي از حاميان موج سبز در داخل و خارج مي دانم از ضمير "ما" استفاده کرده ام).
١- در اين مبارزه، حق و عرف و شرع و قانون و سنت مدافع ماست، براي احقاق آن نيزاز همهً راه وکارها و ابزار مسالمت آميز قانوني، عرفي، و شرعي استفاده مي کنيم. پس مسرور، پر انرژي، پراميد و با نشاط باشيم. مطمئن باشيم که اين مائيم که با مبارزات برحق خودمون، سرنوشت را رقم مي زنيم و تاريخ را مي سازيم. سياست در اراده و شعار ها و اعتراضات ماست که رقم زده مي شود. براي رقم زدن آينده اي بهتر براي خود، کما اينکه پيروزي در اين مبارزه، لازم است با واقعگرايي، از همهً امکانات و تسهيلات و استعدادت موجود، مناسک و گردهمايي هاي مذهبي، مثل همين نمازجمعه، بايد بحدّ اعلا استفاده کرد.

٢- در تظاهرات موج سبز شاهد بوديم که لباس شخصي هاي گارد رهبري و نيروي انتظامي بدنبال شکار نفر هستند، متقابلاً براي مقابله و خنثا کردن اين تاکتيک سعي کنيم با گروههاي چند نفري (مثل چند دوست و هم محله اي و هم کلاسي و غيره) دور هم باشيم و از هم جدا نشويم، (اگر متفرق وارد مي شيم، در محوطه دانشگاه و يا خيابانهاي اطراف بهم بپيونديم) که ابتکار عمل و واکنش گروهي در هر صورت بهتر و موثر تر از فرديه، اگر به يک نفر حمله شد و يا خواستند دستگيرش کنند، بقيه بصورت دسته جمعي و با هم اعتراض کنيم، مطمئن باشيم کسان ديگري که ناظر هستند نيز به کمک ما خواهند آمد. پيوسته بطور جمعي حرکت کنيم و از نفراتمان حمايت کنيم تا اين تاکتيک آنها را بي ثمر سازيم. در مسير برگشت هم اگر از وسيلهً نقليهً عمومي استفاده مي کنيم، تا وقتي سوار اتوبوس و يا قطار نشده و به محيط و جاي امني نرسيده ايم از همديگر جدا نشويم. در صورت استفاده از وسيله نقليه شخصي نيز مي توانيم چهار يا پنچ نفر با هم رفته و با هم برگرديد.

٣- بسته به فضاي موجود و صحبت هاي رفسنجاني واکنش نشان بديم، اگر صحبت هاي رفسنجاني به سمت ميانجي گري و حمايت از رهبر و دولت کودتاچي رفت، "هو" بکشيم و شعارهاي متناسب مثلاً "مرگ بر مافيا، مرگ بر کودتا"، يا " دولت کودتايي، دست پخت روس و چيني"، "رهبر کودتا کيه، سيد عليه، سيد عليه"، "هاشمي حيا کن، احمدي رو رها کن" يا "هاشمي حيا کن، فکري بحال ما کن" و اگر صحبت هاش در مخالفت با دولت کودتا بود بگيم "موسوي، کروبي، هاشمي، حمايتت مي کنيم"، "نه مافيا، نه کودتا، خلع يد از علي گدا".

٤- ازعلائم و نشانه هاي ساده هم مي توان مثل قطعات موزون يک سمفوني، حماسه اي بزرگ ساخت، هر فرد مي تونه دو سه قطعه پارچه سبز باخود بهمراه داشته باشد و در موقع لزوم از کارآيي هاي مختلف آن استفاده کنه. اگر ديديم که شرايط مناسب است از پارچهً سبز مي توانيم بعنوان جانماز استفاده کنيم. علامت پيروزي انگشتان ، دست بند سبز، آزين بستن سرو دست و انگشتان با پارچه، روسري، و نوارهاي سبز همان نشانه هايي هستند که "موج سبز" را در چشم هر بينندهً داخلي و انظار جهانيان، که به "سرسبزي" و پيروزي مردم ايران اميد بسته اند، باشکوهتر و زيباتر مي سازد. ولي مواظب باشيم که اگر از جمعيت جدا افتاديم، و در راه بازگشت به خانه اين نشانه ها را با خود نداشته باشيم که لباس شخصي هاي جاني گارد رهبري آنرا بهانهً حمله و يا دستگيري ما قرار دهند.

٥- کفش و لباس مناسب، دوربين و موبايل دوربين دار، حد اقل کمک هاي اوليه براي استفادهً ضروري در شرايط اضطراري يادمان نرود.

٦- همهً نمازگزاران را از خود بدانيم، آنها هم شهروند ايراني هستند، سلاح برندهً ما، پيروزي اخلاقي و منطقي ماست، وقتي براي احقاق حق منطقي و قانوني و انساني خود مبارزه مي کنيم، نبايد از راههاي اخلاقي، منطقي، قانوني (عرفي) و انساني خارج شويم. شکوه و زيبايي "موج سبز" در ايران مسالمت آميز و عاري از خشونت بودن آنست. اين ويژگي، که گواه اوج آگاهي و عيار کمال انساني آنست را در همه حال و همه جا حفظ کنيم. مثل هميشه ثابت کنيم که "اغتشاشگر و خس و خاشاک" آمران و عاملان کشتار و سرکوب مردم، يعني همان لباس شخصي هاي گارد رهبر و دولت کودتاچي هستند.

٧- خودمان را براي تظاهرات بزرگ بعد از نماز جمعه آماده کنيم، در مقابل نيروهاي انتظامي حتا الامکان صف انساني از زن و مرد تشکيل دهيم، در صورت حملهً لباس شخصي هاي موتور سوار آنها را در حلقهً محاصرهً خود گرفته و بعد از خلع سلاح، مدارک شناسايي و ابزار سرکوبشان را براي افشاگري بگيريم. موتورهاي آنان را با يک طناب، نخ کلفت، ميخ، ايجاد مانع، ترافيک و اي بسا با قرار دادن سيم و کابل ( در مقابل آنان) مي توان متوقف ساخت. و نهايتاً، يقين داشته باشيم که پيروزي از آن موج سبز است، و دور نيست روزي که هماي پيروزي را آغوش کشيم. در آن فرداي روشن، که سايهً سياه استبداد و سرکوب و تبعيض از کشورمان رخت بربندد، مام وطن را آبادتر و مردمانش آزادتر، شاداب تر، و سرفراز تر خواهيم يافت.
موفق و هميشه سربلند باشيد.

1 Comments:

At Friday, July 17, 2009 10:07:00 am , Anonymous Anonymous said...

با سلام
پیشنهاد حرکت گروهی نکته ای بود که من هم به آن فکر کرده بودم و از اینکه شما آنرا مطرح کردید متشکرم

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home